Articole / Postat pe

În lumina eternității – recenzie și reflecții

Cartea biografică În lumina eternității. Viața lui Leonard Ravenhill, scrisă de Mack Tomlinson a apărut la editura Perla Suferinței în anul 2011. Întinzându-se pe parcursul a 587 de pagini, cartea prezintă în detaliu aspecte din viața și slujirea celui pe care Charels Stanley îl pune alături de Gesswein și Orr și concluzionează că „dacă nu i-am fi avut în secolul al XX-lea, probabil că națiunea noastră nu ar mai fi existat acum”. (p. 527)

Structurată pe lungimea a 25 de capitole (plus 5 anexe) cartea prezintă viața lui Leonard Ravenhill încă din copilăria sa, convertirea și chemarea, pregătirea la Colegiul Cliff din Anglia și lucrarea evanghelistică, predicarea itinerantă (trakkerii), mișcarea Calvary Holiness, familia și prietenii lui, mutarea din Anglia în SUA, slujirea la New York împreună cu Teen Challenge, viața lui de rugăciune, teologia sa, slujirea prin scrisori și multe altele.

Lectura este cu siguranță una captivantă dar, mai ales, motivatoare. Descoperim un om pasionat de Dumnezeu și dedicat rugăciunii, așa cum puțini oameni o mai fac astăzi. Preocuparea sa pentru trezire spirituală și sfințire îl inspiră pe cititor să urmărească standarde tot mai înalte de trăire.
Leonard Ravenhill s-a născut în anul 1907 în Leeds, Anglia și a fost chemat la Domnul în anul 1994 în Lindale, Texas (SUA). Așadar, secolul al XX-lea a fost marcat de slujirea sa neobosită – încă din tinerețe predica de 13 ori pe săptămână (p. 92) – și cu lepădare de sine.

Ravenhill a fost un „medic” spiritual în vremea în care a trăit și a știut să pună un diagnostic real situației prin care a trecut biserica și societatea în general: „Problema de astăzi este că avem prea mulți predicatori morți care țin predici moarte unor oameni morți.” Acesta este unul din motivele pentru care, alături de nenumărate zile și nopți de rugăciune, Ravenhill s-a angajat în cruciade de predicare și conferințe ținute pe toate continente lumii. Dincolo de notorietatea incredibilă de care s-a bucurat Leonard uimește prin simplitate și smerenie, deoarece în perspectiva judecății făcute de Dumnezeul măreț – o temă centrală în teologia lui Ravenhill – nici nu putea fi altfel.
Citind biografia lui Ravenhill experimentezi o gamă largă de trăiri: de la admirație, motivare, curaj și încredere până la lacrimi, rușine și pocăință. Sinceritatea și „duritatea” cu care Leonard a prezentat de multe ori mesajele sale biblice și gândurile date de Duhul Sfânt, pătrund în adâncul sufletului și nu lasă loc de scuze, de superficialitate spirituală și de cochetare cu lumea. Ți se confirmă din nou un lucru: există un singur de Dumnezeu și trebuie să ne supunem Lui și planurilor Sale.
Recomand cu toată căldura lecturarea acestei biografii, convins fiind că poate aprinde în orice om de bună credință dorința după rugăciune, sfințire și trezirea spirituală a bisericilor.

Costel Ghioancă